![]() |
Eddy
Van Hemelrijck heeft een Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen van de Universiteit van Antwerpen en een Executive Master in Business Administration aan de Flanders Business School en de NorthWestern University te Chicago. Hij is kandidaat doctor in de Geowetenschappen aan de Universiteit van Utrecht. Eddy startte eind jaren 80 zijn carrière als manager in ruilhandel voor Johnson&Johnson in de Ex-Soviet Unie en China, waar hij het klappen van de zweep leerde in intercultureel communiceren en onderhandelen. Vervolgens werkte hij mee aan de uitbouw van een Europees aankoopplatform binnen J&J waar hij leerde om verschillende Europese nationaliteiten als een team te doen samenwerken. |
Zijn interesse in verkoop maakte dat hij vervolgens als area sales manager van een papierfabriek de verkoop leidde in het gewezen Oostblok en Azië. Uitkijkend naar een wereldwijde functie, vervoegde hij eind 1990 het Belgische tassenmerk Kipling waar hij snel opklom tot Vice President Worldwide Sales Kipling. Na enkele jaren gemiddeld 4 maanden per jaar in het buitenland door te brengen, van het openen van agenturen in Australië en Zuid-Afrika, het aansturen van distributeurs in het Verre Oosten en de Verenigde Staten, tot het openen van markten in het Midden-Oosten en Zuid- en Centraal-Amerika, voelde hij de noodzaak om meer thuis te zijn met zijn vrouw en jonge kinderen. Als gastdocent aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen waar hij marketing, milieueconomie, duurzaam ondernemen en interculturele communicatie doceerde, zette Eddy in 2003 zijn eerste stappen in de training- en consultingwereld in België waarbij hij trainingopdrachten uitvoerde rond verkoop, communicatie, coaching en leiderschap voor Belgische en internationale bedrijven.
Terwijl Eddy is uitgegroeid tot een veel gevraagd trainer/consultant rond (intercultureel) leiderschap, duurzaamheid, verkoop en communicatie, werkt hij samen met zijn partners verder aan de wereldwijde uitbouw van zijn bedrijf en het Dunya concept . In het kader daarvan werd hij in 2010 partner van India Business Support. Hij is tevens lid van het Silver Raven netwerk.
|
Xenia Orgielewski heeft een Master in de Handelswetenschappen gehaald aan Lessius (Handelshogeschool) te Antwerpen. Xenia startte haar carrière eind jaren 80 in het bedrijf van haar vader in de exportbusiness. Haar uitgebreide talenkennis, waaronder naast de klassieke talen ook Pools en Hebreeuws, kwam hierbij goed van pas. Om ook buiten het familiebedrijf ervaring op te doen, besliste ze in 1996 de functie van manager internal sales bij Federa op te nemen. |
Op korte tijd heeft Xenia een indrukwekkende track record opgebouwd van enthousiaste cursisten en klanten. Naast Microsoft toepassingen zoals Excel, Word en PowerPoint ligt haar grote sterkte in het begeleiden van individuen en groepen in het (h)erkennen van hun talenten en dit doormiddel van ondermeer waarderend onderzoek (AI). Enthousiasmeren van mensen en hen opnieuw leren dromen is Xenia’s passie.